4 maj 2012

Meningslös konversation med försäkringskassans "Hanna":

Du skrev: Är alla på försäkringskassan maskiner som du? Svar: Försäkringskassans webbassistent är en digital fråga- svarstjänst som svarar på frågor om vår verksamhet. Vår webbassistent besvarar inga personliga frågor. Du skrev: Finns det någon medkänsla? Svar: Nu förstod jag inte riktigt. Ställ din fråga i korta meningar utan skiljetecken. Du skrev: Är handläggarna robotar? Svar: Vissa ärenden kan kräva ett bokat besök med en särskild handläggare. Ring vårt Kundcenter 0771-524 524 så bokar vi in dig om det behövs. Du skrev: Vad gör ni om en utförsäkrad funderar på att ta livet av sig? Svar: Försäkringskassan administrerar socialförsäkringen. Du skrev: Vad ska jag leva av om jag blir utförsäkrad? Svar: Nu förstod jag inte riktigt. Ställ din fråga i korta meningar utan skiljetecken. Du skrev: Försörjning för utförsäkrad Svar: Nu förstod jag faktiskt inte alls. Försök att säga samma sak med andra ord, och kom ihåg att jag bara svarar på saker som har med Försäkringskassan att göra!

Inga kommentarer: