11 mars 2008

Wiki med Mia

Tack för ditt svar Jimmy!

Nu har Mia och jag pratat ihop oss (i telefon, hoppas det var tillåtet ;-)!) Vi tänkte blogga om wiki och försöka oss på en wiki ihop. Kan vi bestämma senare vad vi ska skriva om i wikin? Vi skulle vilja lära oss något som vi kan ha nytta av, och kanske gemensam nytta av, för de naturvetenskapliga ämnena. Podcast har vi valt bort, återstår som jag förstår det delat dokument och Vlogg? Är "nätverk" också ett alternativ eller varför står en del kursdeltagare förkryssade under rubriken Nätverk?

7 kommentarer:

Jimmy sa...

Det är helt OK för mig att du jobbar med Mia istället. Mitt var bara ett erbjudande. Det är dessutom bra att så mycket som möjligt täcks in. Ännu en möjlighet att lära sig.

Jimmy sa...

När det gäller nätverk så är det mitt fel eftersom jag i min avsiktsförklaring skrev att jag ville bygga mig ett nätverk för distansundervisning (teknikinriktat). Dock har vissa tolkat det mer seriöst än vad jag först avsåg men det gör inte mig något. Du är förstås också självklart välkommen recis som alla andra.

Lennarth sa...

Jag vill nog se det lite annorlunda. Det är inte Jimmys "fel". det är tack vare det som Jimmy skrev som Lars och kanske fler uppmärksammade det där med ett "nätverkande" för flexibelt och/eller distanslärande.

Fritt för vem som vill att ta initiativ till gemensamma diskussioner och nätverkande.

Lennarth sa...

Kvar är då delade dokument, nja det finns fler ämnen om ni känner mer för dem.

Forum
Bilder eller video på nätet
Delade bokmärken
Mashups
RSS
och fler, ock så går de ju att kombindera på spännande sätt.

Lennarth sa...

Eller ....

LMS
CMS

MIA sa...

Hej!
Även om det inte finns något webverktyg som heter "Nätverk" så kan vi ju försöka bygga ett....Det bästa sättet tycker jag skulle vara i form av en blogg - men då blir det ju någon slags "cirkelaktivitet" som vi pratade om du och jag, Jeanette. Vad säger Lennarth om det....?/MIA

MIA sa...

Hej!
Nu finns en gemensam wiki för Jeanette och Mia på http://jeanetteochmia.pbwiki.com/?pwd=7KuPF2ifkr
där vi kommer att utförska nätverkande och vilka verktyg som kan vara användbara då man bygger ett nätverk.