4 juni 2016

Får jag bara skriva "glada" saker på Fb?

Jag har nog Fb rätt mycket till politik o nyheter. Många Fb-vänner har jag med mej från Resurs, respekt för sjuka och utsattas rätt i samhället, som bildades av läkaren Jenny Fjell i frustration och förtvivlan över utförsäkringarna. Stödet och diskussionerna har efterhand flyttats till Fb, eftersom det är där folk i vår generation "pratar".

Att skriva om bra saker sittande regering gör går ju rätt fort, de har ju tagit bort stupstocken i sjukförsäkringen och Fas 3 och det är väl ungefär det hela.

Det stämmer att jag är hatisk. Jag hatar det här hårda samhället där allt bra "måste" sparas in, människan inte är ett piss värd oavsett hon är patient, elev, sköterska eller lärare, pengarna och naturresurserna "måste" gå till den som redan har. Jag önskar ett samhälle med en enklare levnadsnivå, mer närproducerad mat och miljöhänsyn, bra arbetsmiljö, skola och sjukvård - och slut på den propaganda som säger att ett samhälle till för människor kostar för mycket pengar. Nuvarande samhällssystem är till för pengar och kostar för mycket människor.

Inga kommentarer: